Chińska firma, która wykorzystuje sztuczną inteligencję w bankowości

Pin It

Dział płatności smartfonami firmy Ant Financial korzysta z wizji komputerowej, przetwarzania języków naturalnych i gór danych, aby poprawić jakość obsługi bankowej, ubezpieczenia oraz innych działów. To wszystko dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji.

Okazuje się, że w razie wypadku wystarczy zrobić zdjęcie smartfonem i przesłać razem z roszczeniem o odszkodowanie. Firma zajmie się resztą. To pokazuje, że przedsiębiorstwo, które odnosi spore sukcesy w związku z płatnościami przez smartfony, chce poprawić wiele obszarów w swoim funkcjonowaniu, a to wszystko przy wykorzystaniu uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.

Przykład wypadku wskazuje, jak postępy w sztucznej inteligencji mogą postawić funkcjonujący system na głowie. W ostatnich latach automatyzacja procesu przetwarzania obrazu stała się możliwa dzięki zastosowaniu technologii uczenia maszyn, znanej jako „głębokie uczenie się”. Poprzez wrzucanie tysięcy przykładowych obrazów do bardzo dużej sieci neuronowej można szkolić ją w rozpoznawaniu rzeczy, które nawet człowiek może pomylić.

Ant posiada już wiele innych usług finansowych poza Alipay. Na przykład zapewnia małe pożyczki osobom bez konta bankowego. Ocenia wiarygodność kredytową danej osoby w oparciu o historię wydawania pieniędzy i inne dane, w tym działalność w mediach społecznościowych.

Co więcej, Ant używa zaawansowanych algorytmów uczenia maszyn i niestandardowych programowalnych układów scalonych, aby w ciągu kilku sekund skracać olbrzymie ilości danych użytkowników do tefo, aby ustalić, czy klient ma na celu pożyczkę. System wiarygodności kredytowej firmy Ant zapewnia również wysokowydajny sposób na uzyskiwanie różnych usług, takich jak rezerwacja hoteli bez depozytu.

Ostatnie decyzje wskazują zamiar Ant, by zastosować sztuczną inteligencję do finansów. W maju firma zapowiedziała, że ​​Michael Jordan, profesor na Uniwersytecie Berkeley i główna postać w dziedzinie uczenia maszyn i statystyki, stanie się przewodniczącym rady naukowej firmy.

Wiadomo już, że Ant Financial zbudowało system oparty na głębokiej nauce, prowadzący rozmowy, który może odpowiedzieć na zadane pytania. Tak stworzony chatbot nawiązuje również do bazy wiedzy dotyczącej informacji stworzonych przez firmę i jest przykładem tego, jak naukowcy coraz częściej łączą najnowocześniejsze techniki uczenia maszyn z konwencjonalnymi przedstawieniami wiedzy.

Alibaba stworzył Ant Financial w 2014 r., aby obsługiwać Alipay, wszechobecną usługę płatności mobilnych w Chinach. Obecnie system jest bardziej popularny niż te oferowane przez Apple, Google i inne firmy w Stanach Zjednoczonych. Podejście firmy koncentruje się wokół istniejących instytucji na rzecz osób prywatnych i małych firm, które nie mają dostępu do tradycyjnych usług finansowych.

Ant także poszukuje rozszerzenia swoich wpływów za granicą. Firma zainwestowała prawie 1 miliard dolarów w indyjskie przedsiębiorstwo Paytm zajmujące się płatnościami. Ulokowała pieniądze również w Ascend, tajlandzkiej firmie od płatności online.

Ant zdaje się widzieć inwestycje i przejęcia jako sposób na wzmocnienie jej zdolności technologicznych. W ubiegłym roku firma przejęła firmę EyeVerify, zajmującą się rozpoznawaniem wzroku. Planuje również zacząć prężną działalność w USA. Może się okazać, że uczenie maszynowe oraz sztuczna inteligencja staną się najmocniejszą stroną Ant Financial.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *