Nowa piramida żywieniowa

Pin It

Polski Instytut Żywności i Żywienia po 7 latach zaktualizował zalecenia związane z racjonalnym odżywianiem. Nowa piramida żywieniowa została wzbogacona m.in. o orzechy i zioła.

Wcześniejsza wersja pochodziła z 2009 roku. Istotną zmianą w nowej piramidzie żywieniowej jest zamiana miejscami produktów węglowodanowych z owocami i warzywami, dzięki czemu te ostatnie stały się najważniejsze.

Podstawę piramidy stanowi aktywność fizyczna, której według zaleceń człowiek powinien zażywać 30-45 minut dziennie. Wspomnienie warzywa powinny stanowić co najmniej połowę naszej diety, z czego maksymalnie ¼ tej puli to owoce.

Piramida została wzbogacona o zioła i orzechy, które wcześniej były pomijane w zdrowej diecie. Te źródła licznych przeciwutleniaczy i bioaktywnych składników żywności powinny dopełniać cały jadłospis.

Nowa piramida żywieniowa

Więcej informacji: http://www.izz.waw.pl/pl/zasady-prawidowego-ywienia

One thought on “Nowa piramida żywieniowa

  1. Drogie panie odchudzanie proponuje zaczac od motywacji, jak potrzebujecie cos na motywacje, wpiszcie sobie w gogle: odchudzanie przed i po by sasetka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *